Total Pageviews

Tuesday, August 5, 2014

OH BAHAYANYA GULA TIRUAN (SUCRALOSE)

# SUCRALOSE sama juga IBU GULA, juga GULA TIRUAN, juga E955


BAHAYA!! 
Ini semua Sucralose..





Untuk Pengetahuan, dimana syarikat yang mengeluarkan produk ini sudah pun tiada. Mereka menghasilkan produk dari stevia katenya tetapi selepas diuji ianya mengandungi 0.01% sahaja stevia. HATI-HATI !


Kesimpulanya,
Harga = MAHAL,
Kesihatan = BAHAYA = SUCRALOSE,

Jadinya, 
kenapa kita tidak pilih yang lebih semulajadi dan selamat??
Sekarang pun ada je produk pengganti gula yg semulajadi dari tumbuhan.
Fikir-fikirlah dan selamat membuat pilihan.

SEKADAR PERKONGSIAN DARI PENGALAMAN!!

Saya adalah pengguna seperti anda juga. Saya seorang yang gemar makan, maknanya dalam seharian saya perlukan gula. Setelah menyedari kesan penggunaan GULA kpd kesihatan, saya mula mencari alternatif lain utk menggantikan gula. Saya sudah pun mencuba pelbagai produk pengganti gula yg ada dipasaran tetapi kesemuanya tidak memuaskan di mana memberikan kesan negatif kepada diri saya.

Antara kesan yang pernah saya alami termasuklah:
  • Sakit tekak
  • Alergik
  • Berat badan naik
  • Makin kuat nafsu makan

Sehinggalah saya terjumpa satu produk yg betul-betul baik dan selamat untuk diri saya. Sampai sekarang saya suka guna manisan dari stevia ini. Sememangnya 100% semulajadi dari pokok stevia dan tiada kesan sampingan. Tambahan harganya pun murah. 

Inilah yang saya guna sekarang!


Blog ini saya hasilkan sebabnya saya rasa perlu bagi saya berkongsi pengalaman yang saya dapat ini. Ini sekadar perkongsian dari saya, bukan semata mahu promote produk. Oh! tidak sama sekali...apa yg saya dapat mempromosikan produk org.

Tetapi, saya rasa perlu juga anda tahu untuk kebaikan bersama. Terpulang kepada anda mahu ambil ini sabagai perkara yg positif atau negatif. Saya hanya berkongsi ilmu.

Mana yang baik ikut, Mana yg tak baik tinggalkan!

1 comment:

  1. Nak jual produk anda..anda kondem produk laun tak bagus...apa pun kalau makan berlebihan mmg x bagus...ambilah makan yg seimbang...

    ReplyDelete